Мікроклімат в приміщенні — це один з аспектів, що впливають на здоров'я, настрій, працездатність людей, які там присутні. Щоб мати можливість ефективно керувати температурою повітря, досить вибрати спліт кондиціонери та встановити їх. Сучасна кліматична техніка проста в користуванні та надійна, але іноді в її роботі відбуваються збої. При виникненні помилок в роботі кондиціонерів Hisense на внутрішньому блоці починають світитися або блимати світловими індикаторами, а на дисплеї зовнішнього – з'являється інформація у вигляді коду, що складається з латинських букв та цифр. Детальна інформація про можливі проблеми розписана в інструкціях до пристроїв. Знаючи, що означають коди помилок кондиціонера Hisense, користувачі та сертифіковані майстри можуть швидко усунути проблему. Якщо у вас немає під рукою інструкції, витратьте пару хвилин на читання цієї статті.
Які коди помилок кондиціонерів Hisense зустрічаються, що вони означають та які є методи розв'язання проблем?
З кожним днем на ринку з'являється все більше нових моделей кліматичної техніки, яка відрізняється цінами, дизайном, функціоналом. З доступних варіантів, багато хто вибирає продукцію компанії Hisense. Ця техніка привертає увагу доступними цінами, високою якістю, цікавими дизайнерськими рішеннями та довговічністю. Але іноді, в процесі експлуатації, спліткондиціонер Hisense може видати повідомлення про помилки. Серед найбільш частих причин виникнення збоїв в роботі експерти виділяють:
- недотримання умов експлуатації;
- механічні пошкодження;
- природний знос деталей;
- несвоєчасне обслуговування (чистка фільтрів та захисних решіток, поповнення холодоагенту);
- перепади напруги та струму.
Практично у всіх кондиціонерах електроніка моніторить роботу системи та при виявленні відхилень від нормативних показників автоматично запускається самодіагностика спліт-систем Hisense. При виявленні проблеми обладнання подає сигнал користувачам, в деяких випадках крім цього спрацьовує захист та пристрій відключається до моменту, поки користувачі не усунуть причину неполадки. Розберемо значення основних сигналів, які подає кондиціонер Hisense, помилку, як виправити її та мінімізувати ризик виникнення надалі.
Як побачити на кондиціонері Hisense коди помилок
Якщо ви помітили, що кондиціонер інверторного типу або модель з електродвигуном типу on/off працюють не так, як раніше (знизилася потужність, зріс рівень шуму, виникають інші відхилення) або без видимих причин відключився компресор, значить необхідно вживати заходів. Оцінити роботу зовнішнього блоку можна за світловими індикаторами, які в нормальному стані не світяться. А ось при збоях в роботі можуть блимати або горіти постійно.

Про проблеми в роботі внутрішнього блоку Хайсенс можна судити за кодом помилки на дисплеї. У моделей старого зразка, щоб побачити код помилки внутрішнього блоку, необхідно на пульті 4 рази натиснути кнопку «Sleep». На пристроях з новою моделлю пульта ДУ, для виведення коду помилки натиснути клавішу «Sleep» потрібно 10 разів. Після цього на дисплеї з'явиться код, за яким можна зорієнтуватися в роботі якого вузла стався збій. Наприклад, якщо ви бачите:
- E4 — значить виникли проблеми з вентилятором у внутрішньому блоці. Його необхідно оглянути на предмет забруднень, цілісності деталей та чи не були пошкоджені дроти електроживлення.
- EA/ER — порушено зв'язок між дисплеєм та платою керування. Перевірку стану плати та комунікацій бажано довіряти професіоналам.
Далі розберемо основні помилки для різних типів пристроїв.
Часті помилки кондиціонерів Hisense — зовнішній блок
Для тих, хто самостійно вибирав кондиціонер для будинку, квартири, офісу та вивчав параметри, не секрет, що моделі відрізняються продуктивністю, розташуванням датчиків, кількістю LED індикаторів та сегментів на дисплеї. До того ж з плином років кодування помилок дещо змінювалося, як і конструкція пристроїв, тому найбільш точна розшифровка для кожної з моделей описана в інструкціях. Розберемо найчастіші помилки на прикладі кондиціонерів з блоками 10 та 13. Щоб було зручніше, випишіть на аркуші схеми спрацьовування індикаторів на вашому блоці, позначаючи їх символами. Наприклад, такими — якщо ви бачите:
- Рівномірне світіння — о.
- Мерехтіння — %.
- Відсутність світіння — х.

Далі дивіться за інструкцією, які помилки кондиціонера Hisense виникли у вашому випадку:
- охо — некоректно працює датчик температури теплообмінника зовнішнього блоку. Можливо, несправний сам датчик, плата керування, пов'язана з ним, порушено живлення;
- охх — не працює датчик температури лінії нагнітання. Як і в попередньому випадку, проблеми можуть бути як в самому датчику, так і в елементах, що приймають від нього сигнал;
- хх% — проблема з комунікаціями між внутрішнім та зовнішнім блоками. Якщо немає обриву кабелю, значить, швидше за все, збій в роботі плати керування;
- о%х — спрацював захист від перевантажень. Необхідно перевірити чистоту фільтрів та вентиляторів, цілісність кабелю живлення, електродвигун вентилятора;
- о%о — спрацював захист по максимальному струму, через виникнення короткого замикання;
- хох — спрацьовування захисту теплообмінника під час роботи кондиціонера на охолодження при несправності вентилятора або надмірному забрудненні системи. Необхідно почистити фільтри, вентилятор та теплообмінник;
- оо% — спрацьовує захист через низьку або високу напругу в мережі живлення. Необхідно перевірити параметри електроенергії в розетці та придбати стабілізатор.
У більшості випадків, якщо кондиціонер встановлений на стіні багатоповерхової будівлі, не завжди є можливість оглянути зовнішній бік та простежити за роботою індикаторів. Але якщо все ж вами виявлена помилка з датчиками та вентиляторами, рекомендуємо відключити пристрій від живлення на 5-10 хвилин для перезавантаження. У цей час необхідно оглянути обладнання на предмет механічних пошкоджень та корозії контактів (плат), почистити фільтри та інші елементи від пилу. Якщо якийсь фільтр або аксесуар для кондиціонера виглядає зношеним, рекомендуємо не затягувати з придбанням заміни для нього. Після чищення, якщо ви не виявили при огляді проблем, запустіть кондиціонер знову. Якщо помилка виникла повторно, значить потрібно викликати майстра. Але в більшості випадків чистка та перезавантаження допомагають усунути проблему.

Огляд кодів помилок кондиціонерів Hisense, що виводяться на дисплей
Оскільки доступ до індикаторів не завжди є, то найзручніше аналізувати стан кліматичної техніки, коли кондиціонером Hisense помилка виведена на дисплей пульта або внутрішнього блоку. Розберемо найчастіші помилки, пов'язані з датчиками:
- При появі на дисплеї коду помилки 1 у нових моделей (старий мульти спліт кондиціонер звичайний або інверторний, випущений до 2011 р., покаже в такому випадку код 11) — некоректно працює датчик температури зовнішнього блоку. Проблеми можуть бути як в його електроживленні, платах, з якими він комунікує, так і в самому датчику.
- Код 2 (9 у старих моделей) сигналізує про несправність датчика, що контролює температуру теплообмінника в зовнішньому блоці.
- Код 4 — проблеми з доступом до модуля пам'яті (ЕСППЗУ) в зовнішньому блоці, можливо збій в роботі електроніки або ослабли контакти.
- Код 5 (25...28) — спрацював захист від замерзання та перевантаження. Якщо при візуальному огляді виявлено обмерзання, необхідно не тільки почистити систему, але і дочекатися її відтавання.
- 7 — виникла помилка зв'язку пульта ДУ та внутрішнього блоку.
- 13 (8) — код сигналізує про проблеми з датчиком у верхній частині компресора.
- 14 (32) — тиск у лінії нагнітання перевищує норму. Іноді тиск підвищується через те, що фільтри забилися та вентилятор нагнітає недостатню кількість повітря. Якщо чистка та перезавантаження не допомогли, необхідно звернутися в інтернет-магазин техніки в Черкасах, Києві, Львові та інших містах за сервісом.. Контроль рівня холодоагенту повинен виконувати сертифікований фахівець, який має достатньо знань та досвіду, який знає, як та чим заправити кондиціонер певної моделі.
- 16 (31) — сталося перевантаження пристрою при роботі в режимі охолодження.
- 17 (7) — некоректно працює датчик температури на лінії нагнітання.
- 19 (6) — проблеми з датчиком температури з боку всмоктування повітря.
- 22 (10) — некоректно працює датчик, що контролює розморожування теплообмінника.
- 23 (12), 24 (13), 25 (14), 26 (15) — датчик, що контролює температуру рідкого холодоагенту (фреону), працює некоректно на клапанах А, В, С, D відповідно.
- 27 (16), 28 (17), 29 (18), 30 (19) — датчик, що контролює температуру газоподібного холодоагенту на клапанах А, В, С, D, працює зі збоями.

При виявленні цих кодів, перезавантажте та почистіть систему (фільтри, дренаж, поверхні вентиляторів від бруду). Якщо ви перезавантажили та почистили кондиціонер Hisense, коди помилок висвітилися повторно, увімкніть спліт-систему та зверніться до сервісного центру. Оскільки необхідно тестування датчиків, плат, комунікацій і, можливо, їх заміна.
Помилки, при яких необхідно перевірити параметри електроживлення, стан якості контактів, переконатися у відсутності коротких замикань:
- код 3 (24) — спрацьовує автоматичне захисне відключення пристрою через перевантаження по струму;
- 18 — спрацював захист при надмірному підвищенні напруги змінного струму;
- 41 (20) — помилка при переході змінного струму (через 0) у внутрішньому блоці або вихід з ладу датчика струму, розміщеного в зовнішньому блоці;
- 42 (21) — некоректно працює датчик напруги.
Часто кондиціонер настінного монтажу підключають до мережі, яка не здатна витримати навантаження, та потім виникають проблеми в ході експлуатації. Вирішити їх можна, використовуючи стабілізатори напруги, захисні реле, інші пристрої, що регулюють струм та напругу.
У яких випадках розв'язання проблем з кондиціонерами Hisense потрібно довіряти професіоналам
Хоча сучасні кондиціонери прості та зручні в експлуатації, все ж вони є технічно складними пристроями. Тому, якщо у вас виникли помилки, пов'язані з роботою плати керування (IPM), рекомендуємо виписати код помилки на листочок та перезавантажити обладнання. Якщо помилка висвітилася повторно, вимкніть систему та зверніться до сервісного центру. Про проблеми з платою керування свідчать коди:
- 45 (30) — проблеми з платою (інтегральним силовим модулем).
- 46 (5) — порушені комунікації з інтегральним силовим модулем.
Оскільки IPM є «мозком» пристрою, до збоїв в його роботі варто ставитися серйозно, щоб не довелося передчасно купувати новий кондиціонер Hisense.

Кондиціонер Hisense. Помилка, як виправити її або запобігти
Своїм клієнтам ми рекомендуємо по можливості створювати умови, в яких ризик виникнення помилок (неполадок) в роботі кліматичної техніки буде мінімальним. Для цього достатньо:
- відповідально поставитися до її вибору з урахуванням параметрів приміщення та умов експлуатації. Краще віддавати перевагу якісним моделям, які увійшли до рейтингу кращих кондиціонерів;
- встановлення обладнання необхідно довіряти сертифікованим майстрам, які на етапі монтажу не тільки навісять блоки, але і перевірять якість електромережі, що використовується для підключення;
- регулярно (1 раз у 2-3 тижні) чистити фільтри у внутрішньому блоці кондиціонера;
- щорічно проводити професійне сервісне обслуговування спліт-системи з чищенням не тільки фільтрів, але і дренажної системи, контролем рівня холодоагенту та тиску в системі;
- дотримуватися температурних умов експлуатації та інших рекомендацій, викладених в інструкції.
Якщо все ж у роботі кондиціонера Хайсэнс стався збій, а інструкції немає під рукою, дотримуйтесь стандартних рекомендацій:
- Випишіть код помилки та відключіть прилад від електроживлення.
- Проведіть візуальний огляд системи на предмет пошкоджень.
- Почистіть фільтри від пилу, перевірте дренаж.
- Через 5-10 хвилин знову увімкніть систему, якщо немає коротких замикань.
- У разі якщо помилка з'явилася повторно, зверніться до сервісного центру.

Сподіваємося, що цей матеріал допоміг вам зорієнтуватися, чому виникають помилки в роботі кондиціонерів Hisense, що означають коди на дисплеї. Якщо у вас залишилися питання на тему, потрібна допомога у виборі обладнання, ви хочете замовити монтаж кондиціонера настінного типу, звертайтеся до експертів ВЕНКОН.