З мінімальними витратами часу, сил та коштів створити комфортний мікроклімат у житловому приміщенні, на комерційному об'єкті, у місцях загального користування можна, якщо купити побутовий кондиціонер з різноманіття варіантів. В наші дні на ринку доступні моделі, які відрізняються зовнішнім виглядом, продуктивністю, функціоналом, вартістю, довговічністю. Серед інших у користувачів високим попит мають пристрої від Mitsubishi Electric, через те, що вони надійні та прості в експлуатації. Однак навіть у їх роботі іноді трапляються збої, інформацію про які система передає користувачам, виводячи коди помилок кондиціонера Mitsubishi Electric. Детальна інформація про те, як розрахувати та розпізнати проблеми, методи їх вирішення викладена в інструкціях до пристроїв. Якщо у вас немає її під рукою, витратьте пару хвилин на читання цієї статті. У ній ми розповімо про найчастіші помилки кондиціонерів Mitsubishi Electric та про те, що потрібно робити при їх виявленні.
Помилки кондиціонера Mitsubishi Electric — як розпізнати та розв'язати проблему, що виникла
Багато хто вибирає спліт-системи від японського бренду Mitsubishi Electric, тому, що ці пристрої привертають увагу своєю функціональністю, наявністю багатоступеневого захисту, стильним дизайном, інтуїтивно зрозумілим керуванням, наявністю широкого спектра аксесуарів до кондиціонерів. Серед переваг також покупці техніки відзначають, що обладнання проводить самодіагностику, в разі виявлення проблем інформує про них. Це допомагає своєчасно виконати ремонтні роботи, знизити витрати на обслуговування системи та продовжити термін служби агрегату. Оскільки індустрія не стоїть на місці та технології розвиваються, нова техніка може відрізнятися від попередніх моделей. До кожного кондиціонера виробник додає керівництво по експлуатації (інструкцію), де докладно розповідає про можливі збої в роботі та необхідні дії для розв'язання проблеми. Якщо у вас немає інструкції під рукою, вам буде корисно прочитати цю статтю. У ній ми перелічимо найбільш поширені варіанти несправностей (збоїв у роботі) та запропонуємо шляхи розв'язання проблем з кондиціонерами Mitsubishi Electric.
За якими ознаками можна зрозуміти, що в роботі Mitsubishi Electric помилка
Інженери японського бренду оснащують практично всі моделі звичайних та кондиціонерів інверторного типу функцією самодіагностики. Під час перевірки електроніка аналізує роботу систем, при виявленні збоїв або відхилень від сценарію сигналізує користувачам:
- миготінням світлових індикаторів на внутрішньому блоці та звуковими сигналами;
- виведенням коду помилки на дисплей пульта.
Якщо ви помітили, що з вашою спліт-системою відбувається щось нестандартне, не поспішайте панікувати. Придивіться до частоти мигань, оцініть тривалість та періодичність звукових сигналів, бо за ними можна визначити, які саме проблеми виникли у вашій техніці. У багатьох моделях, якщо направити пульт ДУ на приймач внутрішнього блоку та натиснути кнопку «CHECK» (іноді це потрібно зробити двічі), на дисплей буде виведений код помилки, що складається з літерного та цифрового позначення.

Найбільш часті коди помилок кондиціонерів Mitsubishi Electric та їх значення
Як ми вже говорили раніше, про виникнення помилок у роботі кондиціонерів Mitsubishi Electric система може сигналізувати як за допомогою світлових індикаторів, так і виводячи код на дисплей. Розберемо обидва варіанти.
Що робити, коли бачиш на пульті ДУ Mitsubishi Electric коди помилок
Для зручності сервісних інженерів та користувачів, всі коди помилок складаються з літерного та цифрового позначення. За літерою можна зорієнтуватися, пов'язана проблема з внутрішнім блоком, зовнішнім або іншими комунікаціями. Нагадуємо, що для підлогових, канальних та кондиціонерів настінного типу кодування може відрізнятися. Розберемо основні помилки:
- P1 — проблеми з датчиком температури у внутрішньому блоці, який відповідає за визначення поточної температури повітря в приміщенні. Тут міг вийти з ладу безпосередньо датчик, електронна плата, з якою він пов'язаний, або ж порушено живлення елементів. Необхідно перезавантажити кондиціонер, активувати повторно діагностику, якщо проблема не зникне, звернутися до сервісного центру.
- P2 та P9 — несправність датчика температури на трубках ТН2 та ТН5 у внутрішньому блоці. Вони контролюють температуру теплообмінників та пов'язаних з ним комунікацій для запобігання їх обмерзання.
- P4 — реле CN4F сигналізує про витік холодоагенту (спрацьовує датчик контролю протікання). Необхідно відключити спліт-систему від живлення та оглянути її на відсутність пошкоджень та протікання. Якщо візуально проблем не виявлено, перезавантажте обладнання та запустіть перевірку. При повторному виведенні помилки, зверніться до майстрів.
- P5 — даний код інформує про проблеми з дренажним насосом. Якщо перезавантаження системи не виправило ситуацію, рекомендуємо відключити обладнання та звернутися до сервісного центру.
- PA — цим кодом система повідомляє, що компресор був примусово вимкнений через проблеми з дренажною системою. Необхідно перевірити роботу дренажної системи та почистити її в разі виявлення засмічень. Не рекомендуємо вмикати агрегат до усунення проблеми.
- P8 — температура трубопроводу визначається некоректно, можливо причина в тому, що датчик вийшов з ладу, є збої в роботі електроніки або ж порушена робота інших систем. Пошук несправностей повинен виконувати професіонал.
- P6 відображається на дисплеї в момент, коли система працює в критичних умовах та відбувається перегрів або переохолодження (промерзання) модулів.
- Pb — даний код свідчить про проблеми з електродвигуном, що відповідає за роботу вентилятора у внутрішньому блоці. При виявленні такої помилки рекомендуємо перезавантажити систему, щоб переконатися, що це не збій в роботі електроніки. Якщо помилка не зникла, вимкніть кондиціонер та зверніться до сервісного центру.
- PL — помилки в роботі холодильного контуру. Для виявлення точної проблеми необхідно мати знання, інструменти та досвід, тому рекомендуємо звернутися до фахівців.
Втрата сигналу — пошук проблеми за кодом
Коли помилки кондиціонера Mitsubishi Electric починаються з літери E, в більшості випадків це означає, що відсутній сигнал між різними модулями, наприклад:
- E0 та E3 — проблеми з передачею сигналу від пульта керування на внутрішній блок (потрібно перевіряти пульт дротовий або ДУ);
- E1 та E2 — друкована плата в пульті керування вийшла з ладу;
- E4 та E5 — помилка при прийнятті внутрішнім блоком команд (сигналів) від пульта керування (дротового або ДУ);
- E6, E7 — порушена комунікація між внутрішнім та зовнішнім блоками (несправність варто шукати у внутрішньому блоці);
- E9 — відсутній сигнал між внутрішнім та зовнішнім блоками (проблему потрібно шукати в роботі зовнішнього модуля);
- ЕЕ — неправильне поєднання зовнішнього та внутрішнього блоків. Така помилка може з'явитися відразу після встановлення настінних кондиціонерів, якщо блоки купувалися окремо або проводилася заміна одного з модулів, а також при збої в роботі електроніки спліт-систем.

Виявити та усунути проблему можуть фахівці сервісного центру, оскільки в деяких випадках потрібна буде заміна елементів не тільки у внутрішньому блоці, але й в зовнішньому.
Помилки, при яких найчастіше спрацьовує захист
Якщо кондиціонер Mitsubishi Electric видав коди помилок, які починаються з літери U, в більшості випадків це означає, що спрацював захист у зв'язку з виникненням аварійної ситуації:
- U1, Ud — перевищення тиску нагнітання з подальшим перегрівом системи. Часто причина криється в забрудненні фільтрів, випарників/конденсаторів, виході з ладу вентиляторів.
- U2 — перевищення тиску нагнітання, викликане низьким тиском холодоагенту в системі через його недостатність. Необхідно перевірити обладнання на наявність витоків фреону та поповнити об'єм.
- U3 та U4 — коди, що сповіщають про виникнення короткого замикання на термісторах або обриві.
- U5 — перегрів теплопровід, система потребує охолодження, діагностики температурних датчиків та електроніки, контролю рівня холодоагенту.
- U6 — струм компресора перевищує нормативний, оскільки є проблеми в роботі силового модуля. При цій помилці необхідно відключити агрегат та викликати майстрів, самостійно намагатися усунути проблему з основним модулем не варто.
- U7 — через низький тиск нагнітання не прогрівається холодоагент у випарнику. Необхідно закачати ще холодоагент у систему та забезпечити контроль тиску.
- U8 — порушена робота вентилятора в зовнішньому блоці. Причинами можуть бути забруднення, вихід з ладу електродвигуна або руйнування самого вентилятора, втрата живлення.
- U9 та UH — поточна мережева напруга не відповідає вимогам системи або ж вийшов з ладу датчик струму на головній платі. При виборі кондиціонера важливо враховувати параметри приміщення та наявні характеристики мережі електроживлення, при необхідності здійснювати підключення обладнання через стабілізатори.
Поява на дисплеї коду Pb свідчить про несправність електродвигуна, що відповідає за роботу вентилятора у внутрішньому блоці спліт-системи. А код PL свідчить про необхідність провести ревізію стану холодильного контуру. Інформацію про інші коди уточнюйте в сервісних центрах або в інструкції.
Огляд кодів помилок кондиціонерів Mitsubishi Electric, які можна визначити за миготінням індикаторів
Як було сказано раніше, кондиціонери Мітсубісі Електрик не тільки виводять код помилки на екран пульта після самодіагностики, але також інформують користувачів про проблему звуковими сигналами та миготінням світлодіодів. Бувають такі випадки:
- одиничне миготіння (звуковий сигнал), яке періодично повторюється, значить необхідно перевірити роботу датчика температури повітря приміщення, що встановлений у внутрішньому блоці;
- подвійне миготіння індикаторів (звуковий сигнал теж подвійний) — необхідно перевірити датчики температур, які контролюють роботу випарника та трубок, що ведуть до нього та від нього;
- якщо індикатор блимає 3 рази, необхідно перевірити міжблоковий зв'язок та термістори;
- 4 та 5 мигань свідчать про проблеми з дренажною системою. При таких сигналах, рекомендуємо перш ніж продовжувати використання кондиціонера, провести огляд та обслуговування дренажної системи;
- при 6 миганнях варто перевірити умови експлуатації, оскільки обладнання перегрівається або обмерзає. Можливо, для експлуатації техніки в неопалюваному приміщенні потрібно крім кондиціонера встановити пристосування для обігріву;
- подача 7 сигналів інформує, що внутрішній та зовнішній блок не поєднуються, виникає конфлікт при роботі;
- 8 мигань (біпів) інформують про проблеми з температурою трубопроводу;
- 9 сигналів в 1 циклі означають проблеми з комунікаціями між пультом та блоками кондиціонера;
- часте та практично безперервне мигання індикаторів сповіщає про порушення зв'язку (комунікацій) між блоками.
Кількість мигань та звукових сигналів в 1 циклі може варіюватися, тому при їх виявленні в міру можливостей необхідно запустити діагностику системи, щоб вивести код помилки на пульт.

Ваш кондиціонер Mitsubishi Electric видає помилку, що робити?
Якщо ваша спліт-система почала видавати звукові сигнали, блимати індикаторами та вивела код помилки на дисплей пульта, не варто панікувати. Іноді навіть обладнання, яке увійшло в топ рейтингів кондиціонерів, через несвоєчасне обслуговування, вплив зовнішніх та непередбачених факторів дає збої в роботі. Своїм клієнтам, при виявленні проблем в роботі кліматичної техніки ми рекомендуємо:
- Сфотографувати або виписати код помилки, щоб можна було озвучити їх потім майстру.
- Перезавантажити кондиціонер. Для цього необхідно відключити обладнання від електроживлення мінімум на 5 хвилин, якщо є можливість, то й на більш тривалий термін. Потім знову увімкнути пристрій до розетки та запустити його.
- Оглянути внутрішній та зовнішній блок на предмет видимих пошкоджень, наявність протікання, чистоту.
- Провести чистку та обслуговування. У період, поки кондиціонер відключений від електроживлення, рекомендуємо зняти та помити фільтри у внутрішньому блоці, усунути пил з вентилятора та інших елементів.
- Почистити радіатор та фільтри зовнішнього блоку.
Щоб уникнути проблем в роботі кліматичної техніки, необхідно дотримуватися рекомендацій виробника щодо умов експлуатації та частоти обслуговування техніки. Якщо ваш кондиціонер має функцію самоочищення, активуйте її не лише при виникненні проблем, але й час від часу в процесі використання.
Коли звернення до майстра є неминучим, якщо кондиціонер Mitsubishi Electric сигналізує про помилку?
Деякі дії з кондиціонерами можна виконувати самостійно, наприклад, промити фільтри, перевірити кількість конденсату в піддоні, перезавантажити систему, перевірити працездатність пульта (замінити в ньому батарейки). Але в деяких випадках ми категорично рекомендуємо викликати майстра з сервісного центру, щоб уникнути ураження струмом, знизити ризик виникнення пожеж, запобігти більш серйозним несправностям. Звертатися до сертифікованих фахівців необхідно:
- коли були почищені фільтри, виконано перезавантаження, немає видимих пошкоджень, а при запуску з повторною діагностикою з'являється та ж або нова помилка;
- код помилки вказує на проблеми з холодоагентом, його недостатність або надмірний тиск (U1, Ud, U2);
- є підозра на коротке замикання всередині блоків (помилки U3 та U4);
- збої в роботі електроніки — коди з першою літерою F;
- при появі запаху гару або плавлення пластику;
- при неполадках з електродвигунами (компресорами) — коди PA, U6.

Це тільки основні проблеми, вирішення яких бажано довіряти професіоналам. Вибираючи звичайні, дизайнерські кондиціонери, моделі для серверної та інші варіанти, пам'ятайте, що для збереження гарантії втручання в роботу систем (ремонт) можуть здійснювати тільки представники сертифікованих компаній. У ряді випадків послуги майстрів коштують дешевше, ніж усунення проблем, які можуть виникнути при вашій бездіяльності або втручанні в роботу без наявності навичок та знань. Сподіваємося, що викладена тут інформація допомогла вам більше дізнатися про помилки кондиціонера Mitsubishi Electric, щоб приймати зважене рішення про те, як діяти в різних ситуаціях. Якщо вам потрібна консультація, звертайтеся до експертів ВЕНКОН телефоном, через онлайн-форму на сайті та в наших шоурумах.